طنز گلابداني-چرا نتايج استخدام دستگاه‌هاي دولتي اعلام نمي‌شود؟

 

 

در همين سايت يزد فردا يك نامه وارده خوانديم كه نويسنده عزيز آن از روابط عمومي يا معاونت استخدامي استانداري سئوال فرموده بودند: چرا نتايج استخدامي دستگاههاي دولتي استان يزد اعلام نمي‌شود؟ از آنجا كه احتمال مي‌دهيم روابط عمومي يا معاونت استخدامي استانداري يزد سرشان قدري شلوغ باشد و در حال رتق و فتق امور مهم ديگري باشند، ما كه گلابدان همه خوانندگان عزيز فردايي باشيم گفتيم از باب كمك به آن عزيزان هم كه شده عجالتاً يك جوابي به اين نويسنده محترم نامه، بدهيم تا آن عزيزان از پرداختن به آن امور مهم فارغ شوند و سر فرصت و با فراغت خاطر جواب خودشان را كه حتما از جواب ما بهتر و وزين‌تر و متين‌تر و اقناعي‌تر خواهد بود، بنويسند و براي يزد فردا بفرستند تا در معرض ديد خوانندگان فردايي قرار گيرد.

 

 

اما پاسخ ما گلابدان شما:

 

 

اول اين كه نوشته‌ايد اين آزمون در ارديبهشت ماه برگزار شده. خوب، الآن چه ماهي است؟ بله درست است. الآن خرداد ماه است. يعني چقدر از آن آزمون گذشته؟ كمتر از دو ماه. خوب پدر من، شما مگه هفت ماهه به دنيا آمده‌ايد؟ دندان به جگر بگذاريد. قدري تأمل بفرماييد. موضوع استخدام در كار است. خودتان مي‌دانيد كه يعني چه؟ يعني استخدام شدن. يعني رفتن سر كار. آن هم دولتي. آن هم در اين دوره و زمانه.

 

 

دوم اين كه مگر قرار است اسم شما جزء اين ليستي باشد كه قرار است اعلام شود؟ بابا شما هم عجب خوش‌خيال هستيد. پشت پرده استخدام آن‌قدر سمن هست كه ياسمني مثل شما توي آن گم هستيد.

 

 

سوم اين كه بهتر است فعلاً با فكر اعلام اسامي دلتان خوش باشد و سرتان گرم. فردا كه اسامي اعلام شد و اسم شما نبود، ديگر اميدي به آينده نخواهيد داشت. بنابراين از باب اميدواري به آينده هم باشد بهتر است حالا حالاها اسامي اعلام نشود.

 

 

چهارم اين كه پدر من، عزيز من، جان من، مگر هر جا آزمون برگزار شد قرار است پشت سرش اسم هم اعلام شود؟ شايد برگزار كنندگان نخواستند اسامي را اعلام كنند. زور كه نيست. شما فرض كنيد هيچ آزموني انجام نگرفته است. بيخودي هم منتظر نباشيد. وقت اين و آن را هم براي دادن پاسخ نگيريد.

 

 

پنجم اين كه آمديم و اسم شما جزء اين ليستي بود كه قرار است اعلام شود. خيال فرموده‌ايد همين كه اسم شما اعلام شد، تمام مشكلات شما حل مي‌شود؟ تازه بايد برويد مصاحبه. صلاحيت شما احراز بشود. عزيزتر از شما هم در ميان مصاحبه‌شوندگان وجود نداشته باشد. از هفت خان رستم به سلامت رد بشويد، تازه برويد سر يك كار كه معلوم نيست حقوقش چند است؟ شرايطش چطور است؟ شما از كار خوشتان بيايد. كار از شما خوشش بيايد. آن وقت است كه ناله‌تان از اوضاع و احوال كاري بلند شود و هر روز نق بزنيد. همين حالا هيچ‌كدام از آن مشكلات را نداريد. پس زمان حال را دريابيد و همين حالا خوش باشيد. خوشبختي يعني همين الآن. از دستش ندهيد!

 

 

دست آخر اين كه استخدام، آن هم در دستگاه‌هاي دولتي، يك واژه‌اي است مربوط به قرن‌ها پيش كه كم‌كم دارد از زبان شيرين فارسي رخت برمي‌بندد و كوچ مي‌نمايد. تا دير نشده برويد خودتان يك جايي دستتان را به كاري بند كنيد. از ما مي‌شنويد خيلي به اين واژه‌ي متروك شده در زبان فارسي دل نبنديد!

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا